Q&A – RayKit vyzpovídával Tomislava. Kdy bude 0.5?

Zatímco čekáme na začátek streamu, cítím ten hype v chatu. Komunita už před začátkem komunikovala a za několik minut jejich počet raketově vzrostl. Po intru jsme mohli vidět RayKita ve své typické červené čepici a v malém okénku Tomislava v balaklavě s něčím, co podle mě bylo ručně vyrobené pouzdro na pistoli, které měl přes rameno.

RayKit začal tím, že představil Tomislava, jednoho ze spoluzakladatelů a zároveň vedoucího ředitele pro SCUM. I přes kariéru trvající přes 30 let je stále extrémně do své práce zapálený. Hloubka jeho výzkumu a oddanosti je neskutečná. Interview trvalo 3 hodiny, v tomto příspěvku se pokusím přepsat co nejvíc informací mohu.

Při řeči o dnešním updatu (již 90. ve dvou letech) Tomislav vysvětlil, že poslední týden byl náročný, plný schůzek, emailů atd. NVG změna přišla z jeho zkušenosti, když se vracel domů z práce. Obvykle pracuje celý den, jede domů, stráví čas se ženou a synem, se kterým pak 3-4 hodiny hraje SCUM a většinu času když je přihlášený si uvědomuje, že to potřebuje vylepšit.

RayKit přešel rovnou k tomu, co SCUM v budoucnu nabídne..

0.5 není pouze jen další update, který má přijít do půl roku, ale konečně práce, na kterou hráči čekají už 2 roky. Budu popisovat co se na streamu dělo a snad obsáhnu vše, ale byl to 3 hodiny dlouhý stream a těch informací bylo opravdu hodně. Tyto další řádky budou obsahovat trochu těch věcí, na které čekáme a kterých se za pár měsíců dočkáme.

Systém hlasování

Tato věc bude pro soukromé servery volitelná. Hráči budou moct hlasovat pro různé věci, které mohou ovlivnit hru na serveru. Můžete hlasovat pro změnu denní doby, pro cargo drop, změnu počasí atd. To znamená, že hráči a admini mohou spolupracovat, aby vytvořili kompletně unikátní zážitek na serveru.

Optimalizace

Tomislav popisoval hru jako vcelku již optimalizovanou, pouze s malými problémy, které přetrvávají. Optimalizace je něco, co se obvykle řeší až úplně na konci, až když hra vyjde v Beta verzi a funguje dobře.  Vývoj hry je většinou přednostně zaměřen na funkce a obsah než na břemeno kreativity s optimalizací, pokud to není zapotřebí.

S Unreal Enginem pracuje tisíce lidí. SCUM má jen několik programátorů, kteří se rychle museli tento engine naučit. Epic doporučil, že hra by měla mít něco kolem 5000 subjektů nebo víc, což většinou pushne engine. Každopádně, tento úžasný tým dokázal vytvořit hru, která má přes 100.000 subjektů! A navrch toho, když je soukromý server namaxovaný zombíky, vozidly, hráči atd. znamená to, že subjektů může být klidně i 200.000! Není to vždy úplně dobrý nápad, hlavně kvůli tomu, že to mlže způsobovat problémy s výkonem.

Tenhle tým doslova ždímá engine víc, než jakákoliv jiná hra a funguje to! No, Tomislavovými slovy: „tak nějak“. Důvodem je skvělá optimalizace. Problémy s lagy, výkonem, frame ratem atd. by se měly snížit nebo zmizet úplně s Direct X12, se kterým a po testování, podle Tomislavových prohlášení by měl zlepšit například frame rate až o 50%. Každopádně, nefunguje to u Windows 7, takže Tomislav nechává svoje PC na Win7, aby zbytek týmu mohl testovat.

Metabolismus

Tohle je nejspíš největší funkce, na kterou se komunita těší a čeká na ni. Tomislav přiznal, že stávající systém „jakž takž funguje, ale pozornost vyžadují další složky“. Metabolismus je funkce, která potřebuje dodělat, ale zároveň i předělat společně s velmi důsledným výzkumem, aby to fungovalo tak, jak má.

I když je tento systém hotový asi na 80% a při 0.5 bude vydaný kompletně, Tomislav vysvětlil, že i po vydání na něm bude spousta práce, například ohledně chyb, zpětné vazby od hráčů atd.

S novou verzí se také změní UI. Uvidíme třívrstvý systém zahrnující skelet, tkáně a orgány, které budou ovlivněny zraněními a nemocemi. Metabolismus v základu bude přenášet energii z jídla do těla. Pokud budete hladovět nebo budete přecpaní, ovlivní vás to, jakožto herní charakter. Budete si muset najít ten takzvaný „sweet spot“.

Současný systém je jednoduchý. Můžete jíst a pít co chcete a nestarat se o to, dokud váš charakter není hladový či žíznivý. RayKit se zeptal: „Budou se hráči muset strachovat více o to, aby přežili než o loot?“ Odpověď byla ano. Tomislav řekl, že nová verze půjde více do hloubky. Jako příklad uvedl vodu. Ne že ji budete muset jenom najít a vypít. Budete ji muset najít, vyčistit pomocí filtrů či tablet a pak teprve vypít. Tím se toto pro vás a váš klan stane téměř prioritním, přemýšlením o zdrojích. Způsobí to, že hráči se budou snažit o převzetí kontroly určitých oblastí, po čem bude následovat boj, což znovu změní celý gameplay.

Hra o vašem charakteru shromažďuje informace každých pár vteřin a bude je měnit na základě toho, jak je vaše postava nakrmena, zavodněna, vytrénovaná, zraněná atd. Některé tyto změny se projeví časem, jako například nabírání svalové hmoty. Tento systém „technicky“ funguje, ale ne tak jak je zamýšleno. Nový systém přetransformuje získanou energii do činností jako třeba cvičení, která ji dále přetransformuje do fyzických atributů jako třeba rychlejší běh, růst svalů atd. Mnoho z těchto úkonů bude prováděno skrze již dříve zmíněné vrstvy.

Tomislav není úplně nadšený z momentálních buildů postav. Všechny vypadají stejně a stejně se i chovají. Chce, aby postavy vypadaly „normálně“ a abyste je mohli měnit podle toho, co budete nebo nebudete dělat. Tomu má přispět systém svalových vláken. Fast-Twitch produkují rychlé impulzy pro akce jako třeba běh, ale rychle se unaví. Slow-Twitch jsou lepší pro delší úkony jako třeba maraton, vyčerpají se poměrně pomalu. Pak tu jsou Intermediate-Twich vlákna, která se nacházejí někde mezi a dají se vytrénovat v obou úkonech.

To znamená, že svůj charakter můžete vybudovat třeba jako kopii Arnolda Schwarzeneggera ohledně svalů, můžete běhat jako Usain Bolt nebo pokud hodně chcete, můžete vypadat jak Peter Griffin. Volba je pouze na vás. Pokud se o svůj charakter nebudete starat, budete ho krmit špatným jídlem, nebudete cvičit, tak váš charakter bude trpět a s ním i jeho atributy. Sníží se vám body, vaše stamina ubude. Větší detaily jsou stále ještě pod pokličkou, ale chtěl jsem vám nastínit alespoň, jak moc se na tom pracuje. Také se poodhalilo, že vaše postava nejen že může chytit například chřipku, ale také může nakazit ostatní postavy.

Druhá část metabolismu je točí kolem nemocí a jak budou ovlivňovat váš charakter. Bude to vázáno na medical sklil, který se objeví poté, co tento systém metabolismu bude vypuštěn. Bude existovat kolem 50 nemocí, které se postupně budou přidávat a vy je pomocí malé minihry budete moct odhalit. Proces diagnózy zapříčiní start časovače pro poškození a odpočítává, dokud nenajdete lék. Některé věci se vyléčí samy poté, co uběhne časovač, ale v zásadě budete muset své tělo kontrolovat, hledat zranění atd. Další věcí k zvážení je, jak si například ošetříte ránu, jelikož při použití dirty rags riskujete infekci.

UI také bude ukazovat umístění zásahů. Pokud obdržíte poškození, bude vám ukázáno na jedné ze tří vrstev. Například, pokud dostanete ránu do hlavy, může se vám ukázat, že jste přišli o zub, pokud utržíte bodné zranění, můžete mít probodnutou ledvinu, a tudíž musíte jednat velmi rychle, jinak vykrvácíte. Nebo můžete mít probodnutá střeva, takže vás čeká pomalejší smrt, pokud se o to nepostaráte. Metabolismus SCUMu je něčím jedinečným na herním trhu a s prohloubením výzkumu se bude jen zlepšovat.

Nepřátelská AI

Tomislav řekl, že stávající AI „funguje“. Takže byly upřednostněny jiné věci. Momentálně se na tom již pracuje, takže si to rozdělíme do několika kategorií:

  1. Zombie - Jejich AI se liší od zvířat a mechů a tým si je vědom problémů, například s jejich pohybem v základnách, ale není to bug. Nepřátelé si jsou vědomi okolí a věcí, které se přidávají. Používají hledání cesty, aby se navigovali skrze struktury. Co je těžké pro všechny hry je, aby si uvědomili struktur, přidaných hráčem jako hráčské základny, takže se „stackují“ u palisád a server kvůli tomu může lagovat. Navíc můžou jeden druhého palisádou protlačit. I k řešení tohoto problému přispěje i optimalizace, aby si zombíci byli vědomi těchto struktur a zlepšilo se zatížení serveru.
  2. Zvěř – Tomislav a jeho tým chce předělat jejich chování, aby připomínalo zvěř třeba ve Far Cry. Zvěř bude více nebezpečná a například vlci by mohli lovit po smečkách. Pro lovecké účely se bude využívat stejný systém lokace poškození jako u hráče.
  3. Mechové – Objeví se jejich vylepšená verze, ale stará s námi zůstane taky. Nová verze bude obsahovat plamenomet, budou létat atd. Budou zde i další mechové, kteří budou strážit lokace s vysokým lootem. Budete potřebovat C4, jinak váš nečekají zrovna lehké chvíle, ale C4 nebude samozřejmě jednoduchá, co se týče lootování.
  4. Nové hrozby – Bude zahrnovat hybridy, mutanty, NPC postavy nebo vězně. Mini bosové jako hybridi nebo příšery budou strážit lokace s vysokým lootem. Můžete narazit na klan, který kontroluje určitou oblast a budete je muset zabít, podplatit nebo obejít. Hra je zasazena v budoucnosti, kde technologie umožňuje vytvořit biomechanicky inženýrované NPC.

Základny a raidy

Mluvilo se o tom, jak dlouho zabere si postavit nějakou základu a jak rychle je tato základna vyrabována a vzniká velké nevybalancování. Bylo navrženo několik možností na kompenzaci, jako například:

  • Zvýšit obtížnost lockipickingu – Tomislav tímto nebyl nadšený, jelikož si myslí, že „potrestat“ hráče, kteří obětují spoustu času pro trénink tohoto skillu, nepřispěje k vybalancování. Pokud mu někdo dokáže, že lockpicking je opravdu až tak jednoduchý, tak se na to prý podívá.
  • Offline raidy – Toto bohužel nebude fungovat, jelikož hráč by se mohl odhlásit na začátku raidu. Tomislav navrhl něco jako offline varování hráče, skrze sms nebo mail.
  • Přidání více slotů pro zámky bylo považováno za nejlepší způsob.

0.5 – Další VELKÝ Update

Tomislav prozradil, že se ho můžeme dočkat již kolem Vánoc. Zde je seznam věcí, na které se můžeme těšit:

  • Zvětšení mapy na 15x15 km2. Rozšířena bude o 8-9 sektorů!
  • Nové POI v nových lokacích
  • Lodě a další plavidla jako třeba kánoe…
  • Rybářskou minihru a rozšířený podvodní život obsahující ryby, želvy a žáby
  • Nepřátele žijící pod vodou, jako jsou třeba žraloci
  • Vizuální vylepšení nebe a moře
  • Nové podzemní bunkry s cenným lootem
  • Přidání nebezpečných prostředí

Tento update přidá obrovskou porci mapy okolo moře, ostrovů a mostů, dohromady by ji tedy měl zvětšit o 50%. Mapa již rozšířena byla, jen potřebuje přidat nový obsah a doladit.

Nové POI budou jednodušší, ale lokace s cenným lootem budou také přidány, jako například obrovský hotelový rezort blízko moře. Pokryje celý jeden mapový sektor. Tomislav řekl, že to bude součástí 0.5 updatu.

Nové prostředí také přidá na náročnosti. Jde o to atmosferický, ale zároveň zkrášlovací vizuální update. Bude zahrnovat nový systém mraků a vody, nový vzhled palisád, aby působily antiutopickým dojmem.

Otázky:

Q: Vlci budou kdy?

A: Tomislav řekl, že budou muset být přidáni zpátky pomalu a snad již v jednom z příštích updatů (příští 2 týdny). Budou limitováni vzhledem k současné zvířecí AI, ale bude se experimentovat se smečkami.

Q: Je plánováno ochočování?

A: Ano, už ve hře je, jen nebylo vydáno.

Q: Bude přítomen gore systém?

A: Ne, je těžký na výkon, ale uvidíte kosmetické úpravy.

Q: Farmaření bude kdy?

A: Nebylo specifikováno, ale v budoucnu bude možnost pěstovat a kultivovat plodiny, chovat zvířata atd.

Q: Změní se systém vaření?

A: Ano, dostane kompletní předělání a bude obsahovat vlastní sklil a minihru.

Q: Zničí miny vše kolem, když na ni stoupnete?

A: Tak by to mělo fungovat, ale bude to až v budoucnu.

Q: Můžeme dostat druhý supporters pack?

A: Tomislav se zeptal, co by hráči chtěli, takže své nápady můžete posílat komunitním manažerům, ale ohledně dalšího supporter packu již uvažuje. Na otázku, jestli bude obsahovat xp pro skilly odpověděl ne, jelikož z toho nechce dělat pay to win hru.

Q: Kdy uvidíme v safe zónách obchodníky?

A: Při této otázce se Tomislav podělil o do té doby tajnou informaci: „Pokud na to zbude čas, uvidíme to již v 0.5. Chceme přidat základní ekonomický systém s trade posty poblíž velkých měst, které umožní hráči prodávat a nakupovat. Další možnosti trade postů budou opravy, léčení, možnost najímat NPC do party nebo bodyguardy na práci atd.“

Doufá v tento zázrak, ale nejspíš si na to budeme muset počkat na verzi 0.6. Takže držíme palce!

Q: Přidáte zoom na mapě?

A: Nejspíš ne. Možná i odebereme mapu s tím, že abyste ji mohli používat, budete ji muset nejprve najít.

Q: Bude mod pro helmy, aby se na ně daly přidělat například NVG nebo svítilna?

A: „Proč ne“

Q: Budou nějaký změny v managmentu inventáře?

A: Momentálně je vcelku dobře nastavený, ale do budoucna chceme provést změny tak, aby veškerý pohyb, rozřazení a spojování itemů. Objeví se ve verzi 0.6 nebo déle.

Q: Uvidíme rozšíření mapy, aby pokrývala tři čtvrtiny jako na obrázku, který koluje na netu?

A: Budou fungovat, ale trochu jinak, než čekáte. Představte si Westworld. (dále o tom odmítl mluvit)

Q: Více tetování?

A: Možná v dalším supporter packu, ale plánují rozšíření tvoření postavy. Momentálně mají třeba kolem 20 modelů mužských a ženských hlav atd.

Q: Turrety?

A: Ne.

Q: Bude více civilního oblečení?

A: Ano.

Q: Bude mít BCU využití?

A: Ano, ale vzhledem k tomu, jak velký obchodní systém to bude, tak až později.

Q: Kdy bude víc možností pro stavbu? Konkrétně třeba při eventech nebo možnost stavby vyšších či nižších palisád?

A: Ano, tyto možnosti přijdou v dalším velkém updatu (nevíme, jestli myslel 0.5 nebo 0.6)

Tak co? Těšíte se na verzi 0.5?

No Comments Yet.

Leave a comment

You must be Logged in to post a comment.